martes, 5 de marzo de 2013

observació d'aula: la capsa de les cançons


Acabem d’entrar del pati i encara queden uns 20 minuts perquè vengin els pares a cercar els infants. El mestre demana als nens i nenes si volen les capces de música. Em puc fer una idea de què és, però així i tot estic a l’espera de la sorpresa.
Els infants es seuen a uns coixins que tenim dins l’aula i el mestre es seu davant amb una capça plena de capces petites. El mestre, n’Emilio, demana, quina capsa voleu?, la blanca diuen uns quants nens. N’Emilio agafa la capsa blanca se la posa damunt el genoll, i de cara als nens la va obrint a poc a poc. Demana, quin animal hi ha?, un lleó diuen uns quants nens, n’Emilio amb cara de sorpresa i per fer més intriga als nens diu, segur que hi ha un lleó?, mentres juga amb obrir a poc a poc i tancar la capsa.
Finalment obri la capsa i treu el lleó i es posen a cantar la cançó del lleó, “el lleó no em fa por, pam i pipa pam i .....”. Amaga la capsa del lleó i demana i ara quina voleu?, la vermella diuen alguns nens, altres la blava, finalment agafem la blava. N’Emilio primer demana, que penseu qui ha dintre?, un sol diuen molts dels nens, després de tornar a fer la intriga als nens, obrim la capsa i hi ha un sol i cantem la cançó que es han triat per el sol “ sol solet vine’m a veure vine’m a veure....” Amb això que ja comencen a venir alguns pares i decidim acabar l’activitat i anar tots cap a l’altre classe,  per anar a dinar els que quedem a dinar i els altres esperar a l’aula a què vengin els pares a cercar els nens.
Aquesta va ser la primera vegada que vaig veure la capsa de les cançons, ara ja he pogut veure més vegades aquesta activitat i ja l’he pogut analitzar una mica més. Així i tot la primera vegada que la vaig veure em va cridar molt l’atenció l’interès dels nens cap a aquesta activitat, també com de bé sabien que hi havia dins cada capseta si un sol, un lleó, un moix. Des dels primers dies, cançons i contes veig que són dels recursos més importants, sinó els que més i com aquests motiven als nens i es poden emprar per fer nous aprenentatges. També des de quasi el primer moment, vaig veure la creativitat de la capsa de les cançons, n’Emilio podria cantar les cançons sense més, però amb la capsa de les cançons ja estableix tot un diàleg i fa pensar als nens. Aquests aspectes em criden molt l’atenció i els intento incorporar al meu llibret de mestre per al dia de demà.

No hay comentarios:

Publicar un comentario