viernes, 1 de marzo de 2013

autoreflexió de les meves competències


1.      Organitzar i animar situacions d’aprenentatge:
Em considero una persona que intenta veure sempre cap on puc dirigir les situacions d’aprenentatge, a partir dels interessos o motivacions dels infants. Intent despertar l’interès de l’infant i fer propostes atractives per despertar la curiositat i l’aprenentatge autònom per part dels nens i nenes.

2.      Gestionar la progressió dels aprenentatges:
Relacionar la teoria amb l’edat dels infants és un aspecte molt important i que tinc que treballar en el dia a dia a l’aula. Penso que és molt important observar i saber esperar que l’infant et mostri que sap fer i quin és el seu nivell per tal de poder fer una progressió dels aprenentatges.

3.      Elaborar i fer evolucionar els dispositius de diferenciació:
Intento tractar a tots els infants pensant que tots i cada un formen part del mateix grup, on totes i cada una de les seves aportacions tenen cabuda i són importants. També per jo formar part d’aquest grup intento ser proper als nens i nenes i que vegin que estic allà si em necessiten.

4.      Implicar als alumnes en els seus aprenentatges i en el seu treball:
Penso que tot i que s’ha de treballar cada dia, aquesta és un competència que tinc prou assumida. Fer sentir els infants protagonistes del seu aprenentatge és un pilar clau de l’educació, així com veure l’aplicació a la vida real d’aquests aprenentatges i és una competència que intent treballar en el dia a dia dintre de l’aula.

5.      Treball en equip:
També és una competència que tinc assumida i que intent treballar, ja que el treball en equip és fonamental per millorar les propostes educatives. Per altra banda la cohesió de grup o equip, et dona seguretat en la teva feina i et motiva a compartir les teves experiències, aprenentatges i interessos en benefici de millorar el treball en equip.

6.      Participar en la gestió de l’escola:
Com m’han ensenyat l’escola és una comunitat educativa i s’ha de mirar en benefici de millorar-la. Per el moment prenc un rol més d’observador en el funcionament de l’escoleta i veure com ho treballen els altres mestres. També intent implicar-me i conèixer quin és aquest funcionament o gestió demanant als tutors.

7.      Informar e implicar els pares:
Aquest aspecte encara no l’he treballat molt i que esper poder anar treballant. Així i tot intent mostrar als pares que venen a cercar els infants que em preocupo per ells i que estic allà per si volen res. El primer dia de pràctiques hi havia una reunió de pares i van demanar si i podíem anar per tal que vegin que em preocupo per donar-me a conèixer i sapiguem qui sóc.

8.      Utilitzar les noves tecnologies:
Aquesta és una competència que ha d’estar en constant renovació i em sóc conscient. Penso que són un bon recurs per fer propostes educatives i per altra banda, tot i que lo desconegut asusta, el tema del blog penso que serà molt gratificant i que és important conèixer i utilitzar aquests tipus de recursos.

9.      Afrontar els deures i dilemes ètics de la professió:
Intento sempre treballar i fomentar els valors democràtics i d’igualtat dintre de l’escola i fora d’ella. Sempre és pot millorar i s’ha de treballar en el dia a dia, així com aprendre dels altres i gaudir de la convivència.

10.  Organitzar la pròpia formació continua:
Sempre intento fer una autoreflexió i autovaloració del meu treball, així com cercar la manera de millorar-lo. Saber quins són els meus punts forts així com les meves mancances i saber com fer-ho per millorar-les, són aspectes que tinc en compte i intent millorar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario